Pierożki drobiowe z kaszą jaglaną

W moim rodzinnym domu rosół to była konkretna zupa, a nie tylko bulion z makaronem, kawałkiem marchewki i listkiem pietruszki. Zjadaliśmy wszystkie warzywa i pyszne, rozpadające się w ustach mięsko, aż się uszy trzęsły. U mnie jest tak samo. Jednak moja kuchnia pełna jest potraw, w których wykorzystuję prawdziwy bulion. A co z tymi pysznymi "resztkami"? Ja robię farsz do pierogów, który ze względu na składniki może wydawać się mało porywający, ale nic bardzie mylnego - jest aromatyczny, zdecydowany w smaku, po prostu pycha.
 
pierogi z kaszą jaglaną


Składniki na farsz do około 25 małych pierożków:

  • mięso z rosołu : ja dałam 1/2 szyi z indyka i 2 skrzydełka z kurczaka
  • 1 duża cebula
  • 3  łyżki masła
  • 2 łyżki oleju
  • po kawałku marchewki, selera, pietruszki z rosołu
  • 1 łyżeczka majeranku
  • pieprz
  • kasza jaglana ugotowana na rosole
  • kilka łyżek rosołu

  1. Na maśle i oleju duszę posiekaną drobno cebulę.
  2. Gotuję kaszę jaglaną na rosole (w proporcji 2:1, rosół :kasza). Ja ugotowałam około 1/4 szklanki suchej kaszy.
  3. Mięso z rosołu, oddzielone od kości, rozdrabniam palcach. 
  4. Marchewkę, seler i pietruszkę dokładnie rozgniatam widelcem. Po rozgnieceniu pulpa powinna mieć objętość 1/3 szklanki.
  5. Gdy wszystkie składniki przestygną łącze je, dodaję majeranek, pieprz (sól jeśli to konieczne).
  6. Podlewam masę rosołem, aby nabrała wilgoci i aromatu.
  7. Mieszam i nakładam na wykrojone ciasto.
 
Notatki:
 
  • Farsz nie zawiera jajek, więc kto ma opory przed próbowaniem surowizny, może doprawiać do smaku bez obaw. Dobrze ugotowane mięso i kasza są wystarczającym łącznikiem dla farszu. Pamiętajcie tylko, aby rosół gotował się długo i niespiesznie, a mięso będzie idealne. Długo uczyłam się tej sztuki.





Komentarze

  1. Z mięsem i kaszą jaglaną jeszcze nie robiłam - ciekawe... Wypróbuję.

    Babcia E.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz. Może on pojawić się z opóźnieniem.