Ciasto piwno - rumowe

Na przepis natknęłam się kilka miesięcy temu i od razu wiedziałam, że będzie jak znalazł na "męskie" świętowanie. U mnie powstał z trochę innej okazji, ale dziś spieszę donieść wam o moim odkryciu, jeśli szukacie pomysłu na słodką niespodziankę z okazji Dnia Taty.
 
Na ostatnią chwilę, jak zwykle, zorientowałam się, że nie posiadam dwóch okrągłych blaszek. Ba, nie posiadam nawet jednej. Ostatecznie znalazła się jedna, więc moja wersja to raczej ciasto, a nie jak w oryginale, tort. Tak czy siak, ciasto jest wilgotne o delikatnym posmaku piwa Guinness. Krem rumowy, w którym się zakochałam, idealnie dopełnia całości.
 
 
Przepis na ciasto pochodzi z Cake Time
 
Ponieważ użyłam tylko jednej blaszki, ciasto piekłam blisko godzinę. Po wystudzeniu, należy po prostu przekroić ciasto na dwa blaty.

Komentarze